lördag 13 oktober 2012

Jag kväver en gäspning

Jag har absolut ingen prestige alls när det gäller vad man ska och inte ska gilla och skäms inte en sekund för att jag struntar fullständigt i det här med Nobelpriset i litteratur. Jag tycker helt enkelt att det är sjukt tråkigt och att det så gott som aldrig är någon för mig intressant författare som blir utvald.
Inte i år heller.
Om man nu nödvändigtvis ska ägna sig åt utmärkelser och pris tycker jag att Borås Tidnings Debutantpris är mycket mer spännande.

3 kommentarer:

Annika sa...

Håller med dig! Men det känns nästan som en hädelse i det jobbet man har och något som man knappt vågar säga.... Såg en seriestrip som beskrev olika reaktioner på årets nobelpris och där den ordvitsige säger Yo Man. Detta har fastnat hos mig och årets pristagare heter nu Yo Man... Inte bra när man ska plocka fram en bok till låntagarna.

Pixie sa...

Jag håller med! Försöker musta upp intresse men nej, brydde mig inte i år igen.

Inkling sa...

Tack! Vad skönt att höra att fler än jag faktiskt inte bryr sig om detta...