onsdag 8 augusti 2012

Långsamt, tveksamt och kanske inte på riktigt

Jovisst, sommar och sol - fnys! Den här sommarens (och vårens) väderlek tänker jag förbigå med tystnad.
Men läst har gjort, om än inte ute i solen på en filt i gräset - fast det har ju också hänt. Till och med stranden har jag legat och läst på. Jag har läst Belinda Bauers Mörk jord (mycket bra) och Skuggsida (mindre bra), Ett par myspusiga Erica James-romaner från 90-talet, Susanna Jones When Nights Were Cold (superbra, sufragetter och äventyrerskor i England i början av 1900-talet), Carol Goodmans Ghost Orchid samt ett antal gamla sköna Ruth Rendell-thrillers. Och just nu är det Lisa Ungers Darkness, My Old Friend vilken är helt lysande.
Att skriva här har känts helt främmande och ointressant och det gör det väl egentligen fortfarande. Jag får se hur det blir, ibland tappar jag sugen och ibland hittar jag den igen.
Allt har sin tid.

3 kommentarer:

annacate sa...

Jag hoppas du hittar den tillbaka!
kram/Cattis

Inkling sa...

Tack snälla! Ska göra vad jag kan...

Mrs Calloway sa...

fin bild! nu får du allt skärpa till dig! inte koppla av - koppla på!