tisdag 17 januari 2012

En enkät om läsning


Det är inte så ofta jag skriver enkäter, men som vanligt har Helena hittat Enligt O:s utmärkta och kortfattade enkät om aktuell läsning. Här kommer en rapport över vad som finns omkring mig just nu:

Vid sängen: Tuffa tag, Jolly av Ingrid Bredberg och The Walking Dead, seriealbum 2, samt Om jag var din hemmafru av Lotta Lundgren. Och de senaste numren av Red Magazine.



På toaletten: en Country Living, men jag just där ägnar jag mig sällan åt att läsa.


I mobilen/e-bok: I min mobil läser jag de sms jag mottager. Vad annars?


För att fortbilda mig: läser jag just nu Psykopater och sociopater - ett spektrum av Sigvard Lingh. Jag saknar att plugga.


För att jag är en nörd: så plöjer jag just nu igenom hela Jollysamlingen. Jag är en jollynörd, nämligen.



På jobbet: jag har sådan tur att mitt arbete går hand i hand med privata nöjen och laster. Som bibliotekarie köper jag in en hel del jag själv vill läsa och läser det. Typ engelska deckare. Men jag sitter tyvärr inte på jobbet och läser, även om det borde avsättas några timmar i veckan för att hålla sig à jour med bokvärlden.


På is: Det får bli Don't Breathe a Word av Jessica McMahon (Jennifer, menar jag ju!) och Karen Campbells After the Fire. Elly Griffiths A Room Full of Bones kom emellan.



Längtar efter att läsa: Ovan nämnda A Room Full of Bones. Och det ska jag sätta igång med nu!


3 kommentarer:

Helena sa...

Åh, vilket snyggt omslag till A Room Full of Bones! Mitt är, som jag precis bloggat om, mycket likt det brittiska omslaget till Belinda Bauers Blacklands... Hoppas att du gillar böckerna du har på is!

Bokbabbel sa...

Riktigt bra böcker du har på is där (eller ja, nya Griffiths har jag inte läst än, men jag tror att den är bra), missa inte McMahon (fast hon heter Jennifer :))

Inkling sa...

Jamen det klart hon heter Jennifer...! Sorry!
Ja, jag har på känn att de där på is är bra de med - tack för de tipsen Helena!